bright-cardiac-cardiology-433267

10 padomi, kā rūpēties par savu sirdi

Sirds un asinsvadu saslimšanas ir viens no izplatītākajiem nāves cēloņiem gan Latvijā, gan daudzās citās pasaules valstīs. Tās ir organisma sistēmas, kuras visvairāk cieš no nepareiza dzīvesveida, radot nopietnus riskus attīstīties arī citām saslimšanām, kā arī apdraudot dzīvību. Ārsti par sirds un asinsvadu veselību runā daudz, kā arī tiek rīkotas kampaņas valstiskā līmenī, lai izglītotu sabiedrību un mudinātu vairāk domāt par savas sirds veselību gan šodien, gan nākotnes perspektīvā.

Kādi ir galvenie ārstu ieteikumi, kā uzturēt savu sirdi veselu visa mūža garumā? Lasi tālāk!

  • Seko līdzi asinsspiedienam

Paaugstināts asinsspiediens – virs 140/90 mmHg – var veicināt vai izraisīt koronāru sirds slimību, miokarda infarktu vai insultu. Asinsspiedienu var regulēt ar izmaiņām dzīvesveidā, vajadzības gadījumā jālieto medikamenti.

  • Saglabā veselīgu ķermeņa svaru

Liekais svars un aptaukošanās ir nopietns faktors, kas var veicināt sirds un asinsvadu saslimšanu veidošanos.

  • Saglabā veselīgas ķermeņa aprises

Uzmanība jāpievērš ne tikai ķermeņa masas indeksam, bet arī tam, kāds ir vidukļa apkārtmērs. Tieši šie tauki palielina risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām.

  • Gādājiet, lai pulss nav par ātru

Veselīgs pulss ir no 60 līdz 80 sitieniem minūtē. Paātrināta sirdsdarbība veicina aterosklerozes attīstību, palielina miokarda infarkta risku, palielina sirds mazspējas risku, palielina pāragras nāves risku. Veselīgs dzīvesveids un samazināts stresa līmenis palīdzēs regulēt pulsu.

  • Seko līdzi glikozes un holesterīna līmenim

Pie ģimenes ārsta regulāri nosaki šos rādītājus. Ja tie būs paaugstināti, ārsts ieteiks, kā to mainīt.

  • Esi fiziski aktīvs

Regulāras un daudzveidīgas fiziskās aktivitātes ir galvenā atslēga uz veselu sirdi visa mūža garumā. Lai kustības ir jūsu dzīvesveids un ikdiena, nevis kampaņveida pasākumi.

  • Atceries padzerties

Ūdens ir organisma dzīvības avots, tam vienmēr jābūt pietiekami uzņemtam, lai sekmīgi nodrošinātu visus organisma procesus.

  • Atvēli laiku atpūtai un miegam

Pārslodze un stress nopietni kaitē sirds un asinsvadu veselībai.

  • NĒ alkoholam un smēķēšanai

Šie faktori ievērojami palielina iespēju, ka dzīves laikā būs problēmas ar sirds un asinsvadu veselību. Atmet kaitīgos ieradumus jau šodien!

  • Domā, ko ēd

Veselīga un sabalansēta pārtika ir labākais, ko varam dot savai sirdij, lai nodrošinātu tās veselību.
Ja ir sūdzības par sirds veselību, noteikti jāapmeklē kardiologs, kurš izvērtēs riskus un ieteiks labākos variantus, kā novērst nepatīkamākos scenārijus.