marketing

Mārketinga mērķis — būt pamanāmam

Iespējams, ka šobrīd uzņēmējdarbības vidē konkurences ziņā ir sasniegts tas brīdis, kad visās jomās jau kāds ir priekšā, vienmēr jārēķinās ar sīvu cīņu par katru klientu, tāpēc arvien nozīmīgāku lomu ieņem laba mārketinga stratēģija, jo no tās ir atkarīgs, vai uzņēmējs spēs īstajā brīdi nokļūt pie īstā klienta.

Domājot par labu mārketingu un visiem tā aspektiem, jāatceras par vairākiem faktoriem:

  • ko jūs uzrunājat;
  • kā jūs uzrunājat;
  • kurā vietā jūs uzrunājat;
  • kādus rīkus un metodes izmantojat.

Atrast savu mērķauditoriju

Lai veidotu pareizu un efektīvu mārketinga stratēģiju, ir jāzina, kāda auditorija tiek uzrunāta, jāzina savas mērķauditorijas specifika. Labs sākums būs datu un informācijas analīze, kas ļaus izprast mērķauditorijas specifiku, paradumus, intereses, sociālās iezīmes. Jo labāk un precīzāk būs izanalizēta pieejamā informācija, jo būs labāks izejas punkts, no kura veidot tādu mārketinga stratēģiju, kas nesīs uzņēmējam cerētos panākumus.

Mērķauditorijas izvēle ir atkarīga no tā, kāds produkts un pakalpojums tiek piedāvāts, cik plašs ir produkta vai pakalpojuma pielietojums, vai tas ir kaut kas specifisks, kas piedāvājams kādai šaurai klientu grupai, vai arī produkts ir tāds, ko var virzīt ļoti plašā tirgū, dažādās klientu vecuma un maksātspējas grupās.

Izvēlēties piemērotāko veidu potenciālo klientu uzrunāšanai

Vadoties no tā, kāda ir mērķauditorija, kāda ir tās specifika, vajag izvēlēties piemērotāku manieri, kādā uzrunāt šo auditoriju. Tas nozīmē, ka jādomā par valodas izteiksmes veidiem, tēliem un pieeju, kāda tiek izmantota mārketinga vēstījumos.

Katrai auditorijai noteikti būs citi veidi, kā to uzrunāt, kā pievērst uzmanību un padarīt savu ziņu sadzirdamu. Šobrīd informācijas plūsma visapkārt ir tik intensīva, ka lielu daļu no tās viegli palaižam gar ausīm un acīm. Un mārketingam ir šis izaicinājums aizkavēt skatienu kaut uz dažām sekundēm, pievērst uzmanību, ieinteresēt, kas ir ļoti būtiski, lai piesaistītu jaunu klientu savam zīmolam.

Zināt, kurās vietās un vidēs uzrunāt klientus

Ja zināms, ko un kā ir jāuzrunā, tad vēl ir jādefinē, kurā vietā un kad to darīt. Ļoti spēcīgs mārketinga spēlētājs tagad ir digitālā vide, kur ikdienā daudz uzturas potenciālie klienti, meklē tur informāciju, produktus, pakalpojumus, ieteikumus, arī ziņas par zīmoliem un produktiem. Tāpēc reklāmdevējam ir jādodas tur, kur viņu var ieraudzīt, kurš viņš var efektīvāk uzrunāt, būt pamanāms. Internets šajā ziņā ir kļuvis neaizstājams. Tomēr nevajag aizmirst par tradicionālajām vidēm, kurā strādāt ar mārketingu — vizuālā reklāma, produkta iepakojums, tirdzniecības vietas utt. Spēlētāji jau nemainās, mainās akcenti katrā vidē.

Izmanto pareizos mārketinga instrumentus

Mārketinga aktivitātes ietekmē tas, kāds ir pieejamais budžets. Tāpēc ir jādomā tālredzīgi un efektīvi, lai ar pieejamām izmaksām sasniegtu pēc iespējas lielāku efektivitāti. Ir daudz tādu mārketinga rīku, kas to var paveikt. Darbības digitālajā vidē ir viens no veidiem, jo sociālie tīkli, Google reklāma un citi rīki ir pieejami par nelielām izmaksām, bet izdarīt var daudz, ja šos rīkus pareizi apsaimnieko, izveidot pareizu stratēģiju, ko labāk uzticēt profesionāļiem. Bet ir arī citi veidi, kā vairot zīmola atpzīstamību.

Piemēram, ir tāds rīks kā apdrukāta līmlenta. Tas šķiet sīkums, bet līmlenta, kas apdrukāta ar uzņēmuma simboliku, ir labi pamanāma, pievērš uzmanību, strāda uz redzes atmiņu. Apdrukāta līmlenta neizmaksās daudz, bet palīdzēs veidot zīmola vizuālo identitāti. Apdrukāta līmlenta arī ir plaši izmantojama, tā ir funkcionāla, tāpēc tā būs noderīga jebkuram uzņēmumam. Apdrukāta līmlenta augstā kvalitātē un par pieejamām cenām pieejama limlentas.lv. Līmlenta ir tikai viens piemērs, jo katra produkta vai pakalpojuma sakarā var atrast kaut ko specifisku un svarīgu, kam pievērst uzmanību, īstenojot savu mārketinga mērķus.