vizualizācija

Metodes, kas palīdzēs kaut ko mainīt savā dzīvē

Katra jauna gada sākums ir brīdis, kad domājam par pāmaiņām, izvirzām sev jaunus izaicinājumus un apņemšanās. Tomēr vairumā gadījumu tas viss ātri vien izčab, jo atgriežamies pie vecajiem ieradumiem. Ko un kā darīt, lai tomēr neciestu neveiksmi un ieceres nepamestu jau pie pirmajām grūtībām?

Piedāvājam dažas metodes, kas palīdzēs īstenot pozitīvas pārmaiņas jebkurā dzīves jomā — uzlabot sportisko formu, atbrīvoties no liekā svara, ēst veselīgi, apgūt jaunas prasmes, jaunu profesiju, uzlabot savu produktivitāti u.c.

  • Atrodi personīgu motivāciju: dari sevis, nevis citu dēļ

Lai vispār kaut kādā mērā sekmīgi spētu ilgtermiņā piepildīt savas ieceres, vajadzētu saprast, kāpēc tas tiek darīt. Kāpēc es esmu izvēlējies šādu mērķi? Kāda ir mana motivācija? Lai tas izdotos, jābūt personīgai un virzošai motivācijai. Ja tas ir tikai modes vai kompānijas dēļ, tad pastāv liela iespēja, ka cietīsiet neveiksmi. Jāizvirza tādi mērķi, kas pašam ir svarīgi, kas tiešām uzlabo dzīvi, sniedz tādas pārmaiņas, ko tiešām vēlaties. Tad būs daudz vieglāk saglabāt motivāciju un arī tikt pāri krīzes brīžiem.

  • Atrod domubiedrus, atbalsta grupu

Kompānijā vienmēr ir vieglāk kaut ko izdarīt. Ja ir domubiedri un cilvēki, kas atbalsta, tad tas palīdz nezaudēt motivāciju arī grūtos brīžos. Tas arī ir viens no iemesliem, kāpēc vairums cilvēku sportiskās aktivitātes veic sporta klubā, piedalās koptreniņos, veido klubiņus un biedrības. Tā tiešām ir ļoti laba atbalsta sistēma, kas ievērojami palielina iespēju kaut ko mainīt savā dzīvē, sasniegt izvirzītos mērķus.

  • Izmanto viedos palīgus un programmas

Lai saglabātu motivāciju, kontrolētu savu ikdienu un jaunos paradumus, var izmantot dažādus viedos palīgus un arī interneta sniegtās priekšrocības.

Mobilās aplikācijas — tās ir ļoti noderīgas, ja ir izvirzīti mērķi sportā, veselīga uztura jomā, arī finansēs. Var atrast dažādas aplikācijas, kas piedāvā veikt aktivitāšu uzskaiti, ļauj ērti veikt ienākumu un izdevumu apkopošanu, arī skaitīt kalorijas un darīt daudz ko citu noderīgu.

Programmas, kas optimizē un organizē darbu — dažādi elektroniskie plānotāji, datorprogrammas, kas ļauj strādāt efektīvāk un mobilāk. Piemēram, darbs no mājām vai no jebkuras citas vietas ir veids, kā savu ikdienu veidot tieši tādu, kādu vēlaties. Labs piemērs ir grāmatvedības programma https://ekonts.lv/, kas ļauj uzņēmuma grāmatvedību pārvaldīt jebkurā laikā un no jebkuras ierīces. Plāno darbus tā, kā tev ir ērti, strādā efektīvāk.

  • Vizualizē un definē savus mērķus

Parūpējies, lai tev vienmēr būtu kāds atgādinājums par to, ko esi apņēmies. Tā var būt vizualizāciju tāfele, kas ir labi redzamā vietā, atgādinājums uz ledusskapja par apņemšanos ēst veselīgi. Var izdomāt dažādus veidus, kā sev atgādināt mērķi, uz kuru virzies. Tas, ka redzam skaistu foto, motivējošu tekstu vai savu mērķu sarakstu, tiešām ir labs atgādinājums. Kāpēc gan nesākt un nonoslēgt dienu ar savas mērķu un sapņu kartes izpētīšanu?

  • Ja šodien neizdevās, rītdien sāc atkal no jauna

Jāatceras, ka ne vienmēr viss notiks kā pa diedziņu. Būs grūtības, būs kritieni atpakaļ, būs nogurums un motivācijas zudums. Svarīgi atcerēties, ka tas nenozīmē, ka visam beigas. Katra jauna diena ir piemērota, lai sāktu no jauna, darītu labāk un atkal turētos pie savas apņemšanās. Nelielām neveiksmēm nevajadzētu novirzīt no ceļa un izvirzītā mērķa.