reklāmas-internetā

Reklāma kā instruments

Runājot par reklāmu, mēs saprotam, ka reklāmas sekundes un kvadrātcentimetri, gluži tāpat kā pārējais masu informācijas līdzekļu saturs, ietekmē gan masu apziņu, gan tās valsts un pasaules nākotni, kurā mēs vēlamies dzīvot tuvākajos gados. Tādā gadījumā – kādas ir mūsu kā šīs reklāmas veidotāju iespējas un kāds ir mūsu ieguldījums tās pasaules mainīšanā, kuru atspoguļo mūsdienu statistika?

Patērētāja fenomens

Patērētājus uztrauc tie jautājumi, ar kuriem viņiem, viņu ģimenēm un sabiedrībai kopumā jāsaskaras sociālajā sfērā (veselība, izglītība), ekonomikā (nabadzība un nevienlīdzība), apkārtējā vidē (pārtika, enerģija, ūdens). Nekad agrāk no sabiedrības puses nav bijušas tik augstas gaidas pret biznesu un vienlaikus – tik liela neuzticība tam. Daudzus šokē, ka trīs pasaules bagātākie cilvēki – Vorens Bafets, Karloss Slims un Bils Geitss – pārvalda īpašumus, kuru kopējā vērtība ir 180 miljardi dolāru. Tas ir vairāk nekā 48 pasaules nabadzīgāko valstu IKP kopā ņemot. (IKP ir iekšzemes kopprodukts).

Īsāk sakot, viņi trijatā ir bagātāki nekā 2,5 miljardi cilvēku šajās zemēs.

Patērētāji arvien vairāk pieprasa zīmolus, kuri ļauj ne tikai justies un izskatīties labi, bet arī “būt labiem”. Viņi sāk par to balsot ar savu maciņu saturu.

Statistika

90 procentu patērētāju uzskata, ka ražotājiem jādomā ne tikai par savu peļņu, bet arī par apkārtējo vidi, tai skaitā arī sociālo vidi.

55 procenti satraucas par ražotāju attieksmi pret patērētāju veselību, apkārtējo vidi un savu darbinieku tiesībām.

60 procenti ņem vērā sociālos un ekoloģisko faktorus izvēloties kāda konkrēta zīmola produktus.

Saprast pašam savas vēlmes

Vajag saprast, kas patiešām svarīgs MAN, atrast SAVU būtību, harmonizēt ar savu iekšējo pasauli – lūk, kur slēpjas īstens radošās personības talants.

Reklāma – tas ir mūzikas instruments. Tikai tad, kad mūzika kā ultrasonogrāfija (https://www.vasaraudze.lv/pakalpojumi/ultrasonografija/) rezonē ar klausītāja jūtām, auditorija atsaucas ar ilgstošiem aplausiem. Reklāma ir instruments un tā jāprot pielietot, lai būtu ražīga un atmaksātos.

Svarīgākais saprast, ko vēlēties no šī instrumenta, ko prasīt un ko sagaidīt.